Skip to main content

Till 2024 uppdateras CB500X och samtidigt byter äventyrsmaskinen namn till NX500.
Toppeffekt och vridmoment förblir desamma för 471cm3-twinnen – med 35kW (47hk) och 43Nm – medan en ECU-uppdatering resulterar i förbättrad gasrespons och acceleration.

Honda Selectable Torque Control är nu standard. Nya hjul sänker den ofjädrade vikten med 1,5 kg, vilket bidrar till en total viktminskning på 3 kg, och matchas av uppdaterade grundinställningar för 41 mm Showa SFF-BP USD-framgaffeln och stötdämparen bak. Dubbla bromsskivor framtill hejdas av tvåkolvok.

En helt ny LED-strålkastare ger bättre sikt i mörker medan en ny 5-tums TFT-instrumentering erbjuder Honda RoadSync-smarttelefonanslutning, som manövreras av en förenklad och bakgrundsbelyst 4-vägs vipp-reglage.

Den A2-kompatibla tvåcylindriga motorn kommer med slirkoppling och Honda Selectable Torque Control (HSTC) samt ECU-uppdateringar som ger förbättrad acceleration.