Skip to main content

Hondas supersportjuvel i mellanklassen återvänder till Europa, avsedd för såväl landsvägs- som bankörning. Dess fyrcylindriga, 16V DOHC-radmotor producerar 89kW vid 14 250 varv per minut och har en assist-/slirkoppling och standardmonterad quickshifter.

Throttle By Wire-kontroll – härlett från RC213V-S – tillsammans med en Bosch 6-axlig IMU med 3 standard-körlägen, plus två användaranpassade körlägen för justering av motoreffekt, motorbromsning, wheelie control och 9-nivåers HSTC. Cornering ABS och Rear Lift Control ingår också i paketet.

Chassit består av en aluminiumram, aluminiumsvingarm, Honda elektronisk styrdämpare, 41 mm Showa Big Piston USD-framgaffel och Unit Pro-Link stötdämpare. Dubbla, radiellt monterade fyrkolvs främre bromsok jobbar tillsammans med 310 mm flytande bromsskivor.
Designad för att leverera klassens bästa aerodynamiska prestanda – den aggressiva stylingen inkluderar marktrycksökande vingar, så kallade Winglets.

En fullfärgs TFT-instrumentering kompletterar specifikationen. Ett HRC Race Kit kommer också att finnas som ett alternativ, endast godkänt för bankörning.