Modelluppdateringar: Hondas tuffa tvåcylindriga Hornet bygger vidare på sin popularitet för 2025, med ett aggressivt omdesignat utssende tack vare en helt ny dubbel LED-strålkastarenhet med LED-projektor och toppkåpa medan en ny femtums TFT-skärm har fått ny menydesign och behåller Hondas RoadSync-smartphone-anslutning.
Motorn är på 67,5 kW och 75 Nm och den driver ett chassi som endast väger 192 kg och som har noll övervikt vilket ger ett klassledande effekt/vikt-förhållande.
Den åttaventiliga parallella tvåcylindriga enheten ger både bra effekt i topp och stark användbarhet i mellanregistret, i kombination med en ultralätt ram för extremt smidig prestanda när man byter från sida till sida och en omedelbar acceleration. Throttle By Wire (TBW) har tre körlägen och Honda Selectable Torque Control (HSTC) i tre nivåer med integrerad Wheelie Control, plus tre nivåer av motorbromsning och kraftleverans. Så massor av tekniskt godis.
Full Showa-fjädring består av 41 mm gaffel med Separate-Fork-Function-Big-Piston – (SFF-BPTM), USD-gafflar och (reviderad) bakdämpare som fungerar genom Pro-Link. Nya fjädringsinställningar för 2025 ger ökad känsla i framfjädringen för en sportigare och roligare körning. Dubbla fyrkolvsok med radialfäste har bra funktion. Blinkerts är automatiska och ESS-teknik (Emergency Stop Signal) ingår. Det finns även ett alternativ för A2-körkort.