ENKEL OCH RÅ!
Rebel är Hondas A2-godkända, tuffa och kompakta customhoj med en 500-kubiks parallelltwin.

Till 2020 får modellen förbättrad fjädring, LED-lampor runtom, växelindikator, slirkoppling och bekvämare sadel. Avgassystemet är också nytt för att uppfylla utsläppskraven Euro5.

Utvecklingen av Rebel började i USA och målet var att sätta fart på fantasin hos en yngre förargeneration på ett annat sätt jämfört med traditionella glidarhojar. A2-godkända Rebel drivs av en parallelltwin på 471 kubik med starkt bottenvrid och en effekt som kommer gradvis och jämnt. Tack vare att modellen är smal och har låg sadelhöjd är den lätt att hantera i låg fart. Körställningen är avslappnad och neutral med lätt utsträckta armar och fotpinnarna något framflyttade.

Rebels stålrörsram med moderna linjer syns tydligt i det avskalade chassit med bobberstil och feta däck. Det mesta på Rebel är svartlackerat och passagerarsadeln är lätt att ta bort och sätta tillbaka med två skruvar.

Till 2020 blir Rebel mer bekväm och praktisk tack vare en ny sadel, nya fjädringsinställningar och en växelindikator. Både strålkastare och bakljus är nya, och nya LED-blinkers betyder att all belysning nu består av LED-lampor.

Avgassystemet är uppdaterat med en ny avgasgivare för att Rebel ska uppfylla utsläppskraven Euro5.